Business Inteligence – BI
Dokážete správně sbírat Vaše data, ale chybí Vám přehledné reporty? Dokážeme Vám pomoci.
Automatický BI reporting
Principy a postupy Business Inteligence (dále jako „BI“) zavádí stále více společností, protože se to zkrátka vyplatí. Systém automatického reportingu, který využívá těchto principů, pomáhá firmám mít svá data na jednom místě chytře vizualizovaná, vždy aktuální a dostupná bez další nutnosti zpracování dat interním zaměstnancem.
Úspora času při tvorbě reportingu
- Automatizace reportingu bez zatížení zaměstnanců
- Úspora času v řádu desítek hodin
- Úspora nákladů na vytváření reportů
Nejaktuálnější data
- Zobrazení nejaktuálnějších dat live (živě) a online
- Možnost sledovat firemní procesy v reálném čase na jednom místě
- Agregace dat a jejich zobrazení v ucelené podobě
Možnost okamžitého rozhodování v souvislostech
- Vždy aktuální data pro vaše rozhodování
- Zobrazení různých dat přehled na jednom místě a v souvislostech
- Možnost zobrazení dat v delších časových řadách přehledně
Vstupní konzultace
Na vstupní konzultaci probereme, jaké reportingy byste si přáli, a jaká data budou zobrazovat. Důležité pro nás jsou také informace o využívaných systémech a požadavky na reporting – například četnost aktualizace, využívané interní systémy, preferovaný software (Power BI, Tableau). Snažíme se také ze svých zkušeností předat tipy na co nejlepší implementaci za účelem co největšího přínosu pro klienta. Vstupní konzultace je ZDARMA a klient by si z ní měl odnést předběžnou náročnost řešení (dobu tvorby) a orientační cenu.
Návrh konkrétního technického řešení
Při odsouhlasení našeho návrhu na vstupní konzultaci se podíváme přímo na data samotná a na jejich aktuální podobu v systému klienta. Navrhujeme konkrétní technické řešení včetně ceny za využití systémů a softwarů třetích stran (pokud je aktuální) a případně navrhneme klientovi také změnu procesů pro lepší sběr dat.
Realizace
Když máme představu o konkrétním řešení, tak přistupujeme k samotné realizaci, kdy tvoříme reporting. Vytváříme datové flow, píšeme kódy v SQL i v Pythonu, abychom vytvořili kvalitní podklad a šablonu pro samotné zpracování dat do požadované podoby. Dále vytváříme samotné reporty dle požadavků klienta v požadované grafické podobě.
Revize před spuštěním
Po předání realizace začíná revize reportingu klientem. Klient má možnost upravit podobu vizualizovaných dat, zkontrolovat, zdali report obsahuje vše potřebné, a vyzkoušet si jeho využití v praxi.
Revize po spuštění
Při využívání reportingu se často stává, že se objeví další požadavky na další zobrazená data i jejich podobu. I tímto se zabýváme do tří měsíců od odevzdání prvního řešení, kdy si s klientem zrekapitulujeme, zdali reporting splňuje jeho očekávání a zdali vyžaduje další revizi.
Údržba
Údržba stávajícího řešení je službou, která probíhá neustále. V systémech dochází k aktualizacím nebo dochází k rozvoji podnikání klienta a reporting může podléhat dodatečným úpravám ať už z hlediska technických změn nebo z hlediska změn požadavků klienta. S klientem jsme po celou dobu životního cyklu reportingu.
I takto může vypadat váš reporting
Reporting vytváříme v přehledné podobě dle grafických podkladů klienta nebo v jeho firemních barvách na základě podkladů našeho grafika.
Tohle chciPřípadové studie
Podívejte se na projekty automatického BI reportingu, které jsme v minulosti řešili.
"Lonaby je naším dlouhodobým partnerem a externě nám pomáhá zpracovávat data z našich průzkumů a podílí se také na realizaci jiných datových řešení pro naše klienty. Spolupráce je vždy příjemná, profesionální a výsledek je doručen v souladu s našim očekáváním a potřebami. Obzvláště si ceníme toho, že jsou nám veškerá řešení detailně vysvětlena, a že jsou nám předány nástroje k základní správě daných řešení, které zvládne i méně technický člověk."
"Ve spolupráci jsme našli profesionálního partnera, který opravdu rozumí své práci a zároveň potřebám zákazníka. V rámci naší spolupráce jsme řešili problematiku vyhledávání a tvorby databáze potenciálních zákazníků z různých průmyslových oblastí či marketingový průzkum určité cílové skupiny. Výsledek byl vždy doručen v souladu se zadáním, dle časového harmonogramu a ku naší spokojenosti."
"Spolupráce Lonaby byla velmi příjemná a zaměřená na výsledek. Chtěli jsme optimalizovat náklady za naše marketingové kanály a díky Lonaby jsme během pár týdnů viděli, kde nám utíkají peníze a jak to optimalizovat. Komunikace s Lonaby byla velmi rychlá a věcná. Na všechny naše dotazy nám ochotně odpověděli, popř. doporučili řešení přesně síté na naše potřeby. Mohu vřele doporučit."
Chcete konzultaci zdarma?
Kdy můžu mít první reporting?
To se odvíjí od složitosti zadání. Snažíme se ale dodat základní nejdůležitější pohledy co nejdříve, aby bylo řešení co nejrychleji možné využívat. Běžně mohou být základní reportingy funkční od 14 dní do jednoho měsíce od zadání.
Potřebujeme speciální software?
Snažíme se využívat řešení, která ve firmě jsou (pokud tam jsou). Doporučujeme ale také v některých případech jiná řešení, která jsou vhodnější, pokud to tak vyhodnotíme. Řešení, která používáme mohou být jak zdarma, tak za mírný poplatek za využití softwaru. Jedná se ale vždy o řešení, která lze jednoduše pořídit a zavést ve firmě bez zbytečné byrokracie a technických nároků.
Jak reporty tvoříte?
Reporty tvoříme v prvé řadě dle zadání klienta. Je pro nás ale také důležité přinést přidanou hodnotu. Snažíme se o to, aby klient neviděl pouze data, ale také to, co je za nimi a uměl odhalit případné problémy včas a řešit je. Při tvorbě reportingu se taky díváme do dat a jejich vzájemných souvislostí a navrhujeme klientovi, jak zobrazovat data lépe. Zpravidla vytváříme dva základní pohledy – jeden se týká KPI, které klient potřebuje sledovat a druhý se týká pohledů na detailní rozpad těchto KPI a toho, co do nich vstupuje.