Insting Agency s.r.o.
Tvorba automatického BI reportingu pro klienty Instinct Agency s.r.o.
Firma
Insting Agency s.r.o.
Datum
2023-04-19
Role zadavatele
Martin Král, jednatel
Webové stránky
instinct.agencyCíl
Funkční reporting pro širokou škálu klientů reflektující potřeby agentury a také jednotlivých klientů dostupný v Power BI a využívající technická řešení, která agentura preferuje.
Potřeby klienta
Vytvořit reporting s využitím nástrojů Keboola, Big Query a Power BI.
Vstupní data
Data na reklamních platformách (Facebook, Google Ads, apod.) a data z Google Analytics.
Zadání klienta
Instinct Agency poskytuje své služby v oblasti marketingu široké škále klientů, kterým výsledky reportuje na měsíční bázi. Zadáním bylo vytvořit systém automatického reportingu pro tyto klienty tak, aby odpadla nutnost vytvářet reportingy ručně interními zaměstnanci agentury, a aby měli klienti data dostupná v co nejaktuálnější podobě kdykoli je potřebují využít.
Vstupní konzultace
S klientem jsme se spojili a probrali jsme jeho představy o reportingu a také systémy, které aktuálně využívá. Nezávazně jsme se pobavili o možnosti řešení a předpokládané časové náročnosti.
Návrh realizace
Klient nám poskytl data prvního ze svých zákazníků, poskytl nám přístupy k systémům a my jsme se podívali na konkrétní řešení. Napojili jsme reklamní platformy skrze Keboola a zpracovali jsme data z Google Analytics a vypracovali jsme první vzorový report v Power BI.
Realizace řešení
Námi navrhované řešení prošlo revizí jak ze strany agentury, tak koncového klienta. Řešení jsme upravili dle požadavků obou stran a spustili jsme automatický reporting.
Přidání dalších klientů
Po spuštění prvního vzorového řešení a jeho odsouhlasení, jsme začali realizovat reporting i pro další klienty agentury. Postupně jsme vytvářeli další reportingy a reagovali jsem průběžně na různé požadavky ze strany agentury i klientů.
Údržba řešení
Průběžně se objevují různé technické výzvy jako je aktualizace API, odpojení zdroje v Power BI a další. S klientem jsem v neustálém kontaktu a okamžité tyto situace řešíme tak, aby jimi reporting nebyl nijak ovlivněn.
Co to klientovi přineslo?
Úspora času při tvorbě reportingů
Aktuální data pro klienty každý den
Zkvalitnění poskytovaných služeb klientům agentury
Využité technologie
Na základě požadavků klienta jsme využívali programovacích jazyků SQL a Python a výsledné řešení využívá platformy Kebooly, Big Query a samotný reporting běží v Power BI.
"Spolupráce Lonaby byla velmi příjemná a zaměřená na výsledek. Chtěli jsme optimalizovat náklady za naše marketingové kanály a díky Lonaby jsme během pár týdnů viděli, kde nám utíkají peníze a jak to optimalizovat. Komunikace s Lonaby byla velmi rychlá a věcná. Na všechny naše dotazy nám ochotně odpověděli, popř. doporučili řešení přesně síté na naše potřeby. Mohu vřele doporučit."
"Lonaby je naším dlouhodobým partnerem a externě nám pomáhá zpracovávat data z našich průzkumů a podílí se také na realizaci jiných datových řešení pro naše klienty. Spolupráce je vždy příjemná, profesionální a výsledek je doručen v souladu s našim očekáváním a potřebami. Obzvláště si ceníme toho, že jsou nám veškerá řešení detailně vysvětlena, a že jsou nám předány nástroje k základní správě daných řešení, které zvládne i méně technický člověk."
"Ve spolupráci jsme našli profesionálního partnera, který opravdu rozumí své práci a zároveň potřebám zákazníka. V rámci naší spolupráce jsme řešili problematiku vyhledávání a tvorby databáze potenciálních zákazníků z různých průmyslových oblastí či marketingový průzkum určité cílové skupiny. Výsledek byl vždy doručen v souladu se zadáním, dle časového harmonogramu a ku naší spokojenosti."
Chcete konzultaci zdarma?
Co mohu očekávat od vstupní konzultace zdarma?
Vstupní konzultace trvá zhruba 30 – 60 minut. S klientem se pobavíme o jeho předtstavách a o datech, které má k dispozici. O řešení se pobavím z pohledu technického, ale také z pohledu financí. Následně si hrubě nastíníme, zdali můžeme požadavek naplnit a jak toho můžeme dosáhnout. Po konzultaci zdarma zasíláme v případě dohody cenovou nabídku. Konzultace zdarma je důležitá především proto, že data každé společnosti a také požadavky jsou jiné a před samotným začátkem jakékoli spolupráce je potřeba toto vyjasnit.
Probíhá spolupráce online nebo osobně u klienta?
Možné je to tak i tak. Většinu věcí můžeme vyřešit tím, že nám klient udělí vzdálený přístup k platformám nebo nám udělí přístup do CRM apod. Jsou ale také řešení, která vyžadují přítomnost v prostorách klienta (například z hlediska bezpečnosti) a to jsme schopni také realizovat. Řešení můžeme tvořit jak na počítači klienta, tak na našich interních počítačích, které jsou opatrné bezpečnostními prvky, aby nedocházelo k případnému úniku dat.
Jak se pracuje s citlivými daty?
Na práci s citlivými daty jsme zvyklí. Při začátku spolupráce podepisujeme zpravidla NDA a je zachována naše mlčenlivost. V některých případech si klient nemusí přát, abychom data reálně viděli a pokud to technicky jde, snažíme se tuto potřebu naplnit tím, že pracujeme jen s menším vzorkem dat, na kterém testujeme požadované řešení a klient si následně do finálního řešení potom sám „pošle“ data kompletní.
Jaká řešení a software využíváte?
Pracujeme s celou škálou řešení, mezi nejčastější patří reporting v Power BI nebo Tableau. Využíváme ale také další nástroje pro práci s API či data ware housing a některá řešení i sami programujeme. Pracujeme také s daty v CRM klienta. Způsoby a nástroje, které využíváme, jsou různé a liší vždy od možností klienta a jeho potřeb. U využitých nástrojů je pro nás důležitá preference klienta, ale také jeho požadavky na budget.
Funguje řešení „neomezeně“?
Ano i ne. Nastavené řešení funguje většinou bez problémů bez časového omezení. Mohou nastat ale různé změny v aktualizaci či v podobě dat a mohou tak vzniknout chyby, které je potřeba opravit. Proto nabízíme klientovi také službu následné údržby vytvořeného řešení, kde tyto problémy řešíme.
Kolik stojí provoz reportingu nebo datového řešení?
Vše se odvíjí od požadavku a technických možností klienta. V některých případech (pokud má klient dobrou technickou infrastrukturu) využíváme již stávajících řešení v rámci firmy a náklady jsou tak minimální. V některých případech zavádíme externí řešení, kterou jsou zpoplatněna objemem dat nebo minutami práce v systému. Vše se odvíjí od možností klienta a vždy se snažíme budgetově navrhnout co nejlepší řešení.